October 27, 2008

Apples for snacks - Gustari cu mere


Saturdays and Sundays are the days when we are lazy, go out, have fun, and spend bonding time. Usually Sunday afternoon I take Clara to Barnes & Noble and we stay there for hours. She finds lots of books to read and show me, and i find tens of magazines and cookbooks to inspire from.
Last time, Clara found a cookbook for kids and she couldn't wait to go home and have the bull's eye and the apple sandwiches.
We love eggs, boiled, scrambled, omelette, sunny-side-up, egg salad, devilled, and so on, and they are always better with toast, so why not make them together. We did not write down the recipe, but we figured it out on our own. We cut a circle with a cookie cutter in a slice of wheat bread, then put a dab of butter in a small frying pan and broke an egg in the middle of the bread slice. Sprinkled with salt & pepper and cooked it until the egg white was set on the bottom, them put it under the broiler for about 1-2 minutes.
Then the apple sandwiches, which i wasn't sure i'd like, since i’ve never been a peanut butter fan, but i gave it a try and it was really good. I could eat peanut butter this way every single day. You need apple slices, peanut butter (we like the crunchy one) and slices of cheddar cheese, put them together and you have a healthy fun snack.
The little tartines/tarts i made using the same crust from the fig tart, but i cut small discs with a cookie cutter and bake them for about 10-12 minutes, then topped them with arugula, apple slices, gorgonzola cheese and prosciutto. Drizzled a little bit of balsamic vinegar on top and sprinkled some cracked pepper.
Not really recipes, nor real cooking, again, but we can not stay every weekend in, for me to cook, so we like snacks like this when we get back home.

~~~~~~~

Sambatele si Duminicile sunt zilele cand sunt lenesi, iesim la plimbare, ne distram si petrecem tot timpul cu Clara. De obicei, merg cu ea duminica seara la librarie si stam acolo ore in sir. Ea gaseste tot felul de carti si jucarii, eu zeci de carti si reviste cu retete din care ma inspir.

Ultima data cand am fost, Clara a gasit o carte de retete pentru copii, si de-abia astepta sa ajungem acasa sa-i fac "Ochiul boului" ( nu mi-am dat seama ce bine suna in romana pana nu a trebuit sa scriu acum) si sandvisuri cu felii de mere.

Ne plac ouale, ochi, fierte, omleta, papara, salata de oua, umplute, si oricum ar fi, si mai ales cu o felie de paine prajita, asa ca de ce sa nu le facem impreuna. Nu am scris reteta (de parca ar fi una), dar ne-am descurcat. se taie un cerc in mijlocul unei felii de paine, se pune putin unt intr-o tigaie, si se sparge oul in mijlocul feliei de paine. Se presara cu sare si piper si se prajeste la foc mic, pana cand albusul se stabilizat in partea de jos, apoi am pus-o la cuptor la broiler 1-2 minute.

Cat despre sandvisurile cu felie de mar, nu am fost sigur ca o sa-mi placa asa o combinatie, pentru ca niciodata nu am fost mare fan al untului de arahide, dar le-am gustat si mi-au placut chiar tare mult. Tot ce tebuie sunt felii de mere, unt de arahide ( noi avem unul mai grunjos) si niste felii subtiri de branza cheddar (cascaval).

Tartinele le-am facut cu acelasi aluat de la tarta cu smochine pe care l-am taiat cu o forma rotunda de biscuiti, si apoi le-am copt 10-12 minute. Cand s-au racit, am pus desupra niste frunze de arugula, felii de mar, prosciutto si branza gorgonzola, picurat putin otet balsamic si piper macinat, si gata.

Nu sunt retete in adevaratul sens al cuvantului, dar nu putem sta mereu in casa ca eu sa gatesc, asa ca ne plac gustarile cand ne intoarcem acasa si vrem ceva repede.


1 comment:

Lola said...

Tartinele arata demential! si ca ai pomenit de smochine, mi-am imaginat si o feliuta de smochina acolo - cred ca ar merge, nu? doar ca pe-aici au cam disparut, s-a dus sezonul cred.

Untul de arahide - nici eu nu ma innebunesc dupa el dar mai iau din cand in cand de la Whole Foods rasnit proaspat din honey roasted peanuts. E asa delicios - are un hint de sare si un hint de dulce de la miere.